Rabu, 12 Disember 2012

catatan ringkas buat kamu I

Angin, 
saat aku tak lagi disini, 
mohon temani dia setiap hari, 
jadikan dia teman terbaikmu, 
dakaplah dia saat dia hampir tersungkur dan ketika memerlukan, 
tiupkan rasa ketenangan untuk membaluti hatinya yang sedang berduka, 
dan sarungkan dirinya dengan bisikan semangat,
khabarkan padanya walaupun aku sudah mati, 
namun aku akan tetap terus hidup dihatinya.

sungguh,
aku takut akan pertemuan
kerna aku tahu setiap pertemuan itu,
pasti akan berakhir dengan perpisahan.

dan aku tahu,
setiap apa yang berlaku itu,
punya sebab yang direncanakan.

andai aku punya kuasa,
untuk memadam segala kisah duka yang bakal berlaku,
pasti akan aku lakukan,
buat kamu agar bibirmu sentiasa mengukir senyuman.
 
buat kamu,
percaya la,
aku akan selalu ada buat kamu,
walau tak kelihatan,
namun, aku punya cara tersendiri,
mewujudkan diri untuk kamu,
setiap saat, jam, hari dan selamanya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih sebab tinggalkan pesanan korang tue. :)